در بسیاری از نقاط دنیا، تاکسی‌های اشتراکی (غیر دربست)، خدمات تقاضا-محور ارائه می‌کنند درحالی‌که برخی دیگر از خدمات مبتنی بر این هستند باربری افغانستان بارسی  که وسیله نقلیه قبل از حرکت پر شود. برخی اوقات در مناطق کم‌تقاضا و برای افرادی که نیاز به خدمات خانه به خانه دارند، از ترابری ویژه معلولین استفاده می‌شود.[۱]

تفاوت‌های مشخصی در شبکهٔ ترابری شهری بین آسیا، آمریکای شمالی و اروپا وجود دارد.

در آسیا فعالیت‌های شبکهٔ ترابری عمدتاً توسط شرکت‌های خصوصی اداره می‌شود که طرف قرارداد سازمان‌های عمومی هستند.[۲][۳]

در آمریکای شمالی فعالیت‌های شبکهٔ ترابری عموماً توسط اداره‌های ترابری شهری اداره شده و در اروپا این مسئولیت به عهدهٔ شرکت‌های متعلق به دولت است. اعلام بار کرمان بارسی 

خدمات ترابری عمومی می‌توانند مبتنی بر نرخ کرایه بر اساس فاصله و به‌صورت خدمتی سودآور باشند یا اینکه بودجه آن به‌صورت یارانه توسط دولت تأمین شود که در این صورت نرخ کرایه برای مسافران ثابت خواهد بود. این خدمات برای افرادی که از آن استفاده می‌کنند کاملاً سودآور و قابل بازیابی بوده یا در صورت امکان با پرداخت یارانه به‌صورت محلی یا از طرف دولت قابل‌کنترل باشد. البته در برخی شهرهای کوچک و بزرگ این یارانه‌ها به‌صورت کامل پرداخت‌شده و این خدمات با هیچ هزینه‌ای در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

بنا به دلایل تاریخی و اقتصادی، در سطح بین‌الملل تفاوت‌هایی در گستره و شیوه استفاده از ترابری عمومی وجود دارد. در یک‌سو کشورهای قدیمی‌تر مایل هستند سیستم‌های گسترده و گوناگونی برای سرویس‌دهی به شهرهای متراکم و قدیمی خود داشته باشند و در سوی دیگر در کشورهای تازه‌تر، بسیاری از شهرها دارای خدمات ترابری عمومی پراکنده و غیر فراگیری هستند.

ترابری جاده‌ای به آن دسته از ترابری زمینی گفته می‌شود که از طریق راه‌آهن صورت نگیرد؛ و عمده جابه‌جایی‌ها با کامیون‌های مناسب انجام می‌گیرد.باربری انلاین کرمان بارسی  راه‌ها و بارگیرها از اجزای زیرساخت ترابری جاده‌ای هستند. محموله‌ها حمل‌شده در این روش بنابر گونه و شرایط نگه‌داری آنان توسط ترابرهای یخچال‌دار یا بدون یخچال جابه‌جا می‌شوند

تفاوت‌های مشخصی در شبکهٔ ترابری شهری بین آسیا، آمریکای شمالی و اروپا وجود دارد.

در آسیا فعالیت‌های شبکهٔ ترابری عمدتاً توسط شرکت‌های خصوصی اداره می‌شود که طرف قرارداد سازمان‌های عمومی هستند.[۲][۳]

 

در آمریکای شمالی فعالیت‌های شبکهٔ ترابری عموماً توسط اداره‌های ترابری شهری اداره شده و در اروپا این مسئولیت به عهدهٔ شرکت‌های متعلق به دولت است.

خدمات ترابری عمومی می‌توانند مبتنی بر نرخ کرایه بر اساس فاصله و به‌صورت خدمتی سودآور باشند یا اینکه بودجه آن به‌صورت یارانه توسط دولت تأمین شود که در این صورت نرخ کرایه برای مسافران ثابت خواهد بود. این خدمات برای افرادی که از آن استفاده می‌کنند کاملاً سودآور و قابل بازیابی بوده یا در صورت امکان با پرداخت یارانه به‌صورت محلی یا از طرف دولت قابل‌کنترل باشد. البته در برخی شهرهای کوچک و بزرگ این یارانه‌ها به‌صورت کامل پرداخت‌شده و این خدمات با هیچ هزینه‌ای در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

بنا به دلایل تاریخی و اقتصادی، در سطح بین‌الملل تفاوت‌هایی در گستره و شیوه استفاده از ترابری عمومی وجود دارد. در یک‌سو کشورهای قدیمی‌تر مایل هستند سیستم‌های گسترده و گوناگونی برای سرویس‌دهی به شهرهای متراکم و قدیمی خود داشته باشند و در سوی دیگر در کشورهای تازه‌تر، بسیاری از شهرها دارای خدمات ترابری عمومی پراکنده و غیر فراگیری هستند.

معنی لغوی

حمل و نقل  باربری انلاین، اعلام بار در فرهنگ لغات به معنی جابه جایی از مکانی به مکان دیگر معنی شده و مهندسی حمل ونقل را می توان کاربرد ریاضیات و آمار براي جا به جایی مسافران و کالاها با استفاده بهینه از مواد و انرژي هاي موجود در طبیعت معرفی کرد. حمل و نقل  باربری انلاین، اعلام بار بحثی کاملا بین رشته اي است و موضوعات اقتصاد حمل و نقل، جغرافیا و بهینه سازي حمل ونقل و برنامه ریزي شهري و منطقه اي از موضوعات مهم در این علم به حساب می آیند.(کامران نیا ،۱۳۸۷). حمل و نقل  باربری انلاین، اعلام بار به دو بخش حمل و نقل  باربری انلاین، اعلام بار موتوری و حمل و نقل  باربری انلاین، اعلام بار غیر موتوری تقسیسم می شود.در خمل و نقل شهری هم به دو بخش حمل و نقل  باربری انلاین، اعلام بار عمومی و حمل و نقل  باربری انلاین، اعلام بار خصوصی تقسیم می شود